Sunday, October 23, 2011

Situasi Sebenar Muammar Gaddafi



Ini merupakan keadaan sebelum Gaddafi disahkan terbunuh yang menindakkan kenyataan NATO yang mengatakan yang Muammar Gaddafi mati kerana cedera ketika serangan bom oleh tentera NATO.

Gaddafi dipercayai berada di dalam pembentung di Sirte ketika melarikan diri sebelum ditangkap oleh askar-askar NTC disana bersama sepucuk pistol bersalut emas. Askar NTC mendakwa Gaddafi merayu untuk tidak ditembak ketika cuba menyerah diri.


Di dalam rakaman video yang penulis masukkan diatas ini, Gaddafi dilihat masih bernyawa dan dikelilingi oleh askar NTC untuk dibawa ke suatu lokasi yang tidak diketahui. Bagaimanapun beliau disahkan mati kerana rakaman video yang dimasukkan ke laman youtube terlebih dahulu menunjukkan mayat Gaddafi dikasari askar kerajaan.

Video diatas ini masih menunjukkan rakyat Gaddafi sendiri yang menangkap Gaddafi dan dibawa ke suatu tempat sambil dikasari oleh tentera NTC.

Persoalan mengapa mereka menentang Gaddafi hanya boleh dijawab oleh rakyat Libya sendiri. Dikatakan kerana Muammar Gaddafi pemerintah yang diktator dan ingin memerintah Libya sehingga ke akhir hayatnya.

Jika di lihat dalam dasar Gaddafi memerintah negaranya, ia jelas menunjukkan bahawa pemimpin berkelahiran Badwi ini memerintah melalui dasar kerajaan Islam. Dimanakah silap Gaddafi?

Gaddafi yang memerintah 40 tahun di Libya kemungkinan besar telah memakan diri kerana memberi pendidikan percuma kepada rakyatnya sehingga mereka bijak untuk menentang pemimpin mereka sendiri.

Masalah ini juga berlaku di Malaysia yang mana setelah diberi biasiswa melanjutkan pelajaran, akhirnya setelah kembali ke tanah air mereka menentang kerajaan kerana kecerdikan akal mereka setelah mendapat pendidikan tinggi.

Gaddafi kemungkinan tidak mati jika beliau awal-awal lagi lari ke luar negara jika ingin selamat seperti lari ke Libya. Tetapi sikap Gaddafi yang ingin menyelamatkan negara yang dibangunkannya akhirnya memakan diri kerana ditangkap oleh rakyatnya sendiri.

Kerana sebagai seorang Islam, Gaddafi sanggup mempertahankan tanah airnya sendiri kerana ingin menyelamatkan negara Libya daripada menjadi boneka Barat. Tetapi pengkhianatan oleh rakyatnya sendiri telah mematikan usahanya.

Kini mayat Muammar Gaddafi terus diaib apabila dibiarkan di tempat beku di pusat beli belah sambil dibuka buat tatapan orang ramai untuk melihat sendiri jenazah Muammar Gaddafi menjadikan seperti pameran.

Mengikut hukum Islam, mayat seorang Islam harus ditanam secepatnya selepas kematian tetapi kerana ingin dilakukan siasatan yang berkemungkinan Gaddafi dibunuh hidup oleh pejuang NTC mayatnya ditempatkan di Misrata.

Di bawah ini merupakan video konspirasi sebenar apa yang ditakutkan oleh Barat terhadap Muammar Gaddafi sehingga menyalurkan senjata kepada mereka untuk menghapuskan pemimpin mereka sendiri.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen