Thursday, December 23, 2010

Pengendali akaun Sultan Yang Setan sudah ditangkap


Pengendali akaun Sultan Yang Setan ( SYS ) telah ditangkap oleh Polis diRaja Malaysia pada 29 November lalu 27 hari selepas aku menyiarkan artikel bertajuk " Kewujudan Akaun 'Sultan Yang Setan' di Facebook ".

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Datuk Wira Syed Ismail Syed Azizan berkata lelaki tersebut berumur 40 tahun diberkas di ibu negara pada 29 November. Lelaki itu mewujudkan akaun itu selepas kemangkatan Almarhum Sultan Iskandar.

Aku ingin mengucapkan tahniah kepada pengendali akaun SYS atas kebodohannya yang memikirkan bahawa dia pandai. Ini kerana dengan tindakannya yang menggunakan line orang lain dapat mengelak dia dikesan pihak berkuasa.

Malangnya anggapannya tenyata salah apabila polis dapat mengenalpasti identiti lelaki 40 tahun ini. Ini berikutan kata-kata polis yang berbunyi '' ...berhati-hati jika ada orang yang tidak dikenali menggunakan capaian internet di rumah ''.

Aku begitu kesian terhadap pengendali SYS ini ataupun lebih baik dia panggil diri dia 'Saya Yang Setan' yang amat bodoh ketika memikirkan sesuatu perkara. SYS ini ingat dirinya tidak dapat dicari jika menggunakan internet orang lain.

SYS ini fikir diri dia itu cukup pandai apabila menggunakan wireless rumah orang. Tetapi ternyata polis lebih pandai dari disangkakan SYS ini yang berfikiran '' Aku guna orang punya internet... Kalau Polis dapat tangkap pun yang kena tangkap tuan internet tu bukan aku ".

Tetapi aku yakin yang polis lebih cekap apabila mengetahui tuan internet itu bukan SYS sebenar. Jadi aku rasa polis ke rumah sebelah ( mungkin tempat SYS ditangkap adalah di kawasan perumahan ) untuk mencari SYS yang bodoh ini.

Lagi satu terbukti yang SYS ini adalah seorang pencuri apabila menggunakan wireless orang lain tanpa keizinan. Walaupun tindakan kelihatan bijak namun sebenarnya SYS ini bodoh yang amat. Aku rasa SYS ini buka internet tiap-tiap hari di tempat yang sama saja dengan menggunakan wireless orang.

Namun apakan daya kalau bodoh tetap bodoh jugak... Kalau SYS ini buka setiap kali di tempat lain confirm yang polis tak dapat kesan tapi dia buka di tempat yang sama tiap-tiap hari walaupun menggunakan internet orang lain.

Aku pernah tulis artikel pasal tentang SYS lepas itu si SYS ini link post aku ke akaunnya. Pakat-pakat dok hantar komen mengutuk aku ja dengan puak-puaknya. Macam-macam SYS ni kata dekat aku tapi aku relax ja.

Aku benar-benar terkena dengan SYS ini yang tulis artikel bagai berada diluar negara. Tapi sebenarnya duduk dekat KL juga tapi guna line orang, patut berani sebab mencuri tapi akhirnya tumpas jugak.

Memang aku nak kata PADAN MUKA dengan SYS ini yang umurnya sudah 40 tahun tapi berfikiran bodoh dan langsung tak alert kepada apa yang aku tulis. Aku dah bagi hint dah yang SYS ini akan kena tangkap tapi apahal la bangang sangat si SYS ini tapi ambil berat.

Aku tulis '' Kalau malas nak buat laporan polis silakan sebar-sebarkan supaya ada hero-hero yang 'PERKASA' akan membuat laporan polis. Oii... Tak nampak ka apa aku tulis... terang-terang tulis tapi berlagak pandai akhirnya padan muka tidur atas lantai sejuk.

Aku nak mintak kepada SB-SB yang dok jaga Sang Setan tu supaya tunjuk artikel ini dekat Sang Setan tu. Kalau dak pon kirim salam ja kata dekat Sang Setan tu '' Oii...Pendekar Bentan...Tak Cukup Jantan kaa...Sampai curi line orang... ".

Pendekar Bentan konon...Pembunuh Sultan Mahmud padahal nak main internet pun guna line orang.. Gambar Profil pun dok letak gambar orang lain ada hati kata keturunan Pendekar Bentan... Nie bukan Pendekar Bentan... Nie PENDEKAR PONDAN!!!

Aku baca Berita Harian kata pengendali SYS ini adalah salah seorang ahli parti politik Islam. Faham-faham la apa parti politik Islam dekat Malaysia... Ahlinya sanggup hina sultan... Memang tak payah mengaku Melayu la...

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen