Wednesday, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidiladha

Rasanya tidak lambat mengucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha kepada seluruh umat Islam kerana hari ini baru kita sambut raya.Sebenarnya bukan tak nak tulis belum ini namun disebabkan ingin membuatkan pembaca terhibur aku tulis lambat sedikit.

Disebabkan tahun ini aku menyambut raya Aidiladha di rumah aku di Subang, jadi suasananya tak semeriah di kampung disebabkan tak ada saudara mara.Ini pertama kali aku tak balik raya di kampung.

Jadi untuk memeriahkan pembaca aku mengambil keputusan ke masjid besar negeri Selangor, masjid Sultan Salehudin Abdul Aziz Shah.Masjid kedua terbesar di Asia Tenggara dan juga mempunyai kubah terbesar didunia.

First Time aku masuk masjid Sultan Salehudin Abdul Aziz Shah ini aku lihat keatas aku lihat chandelier yang agak kelihatan mahal.Pendingin hawa disana tidak kurang hebat juga.Aku tengah dok sembahyang menggigil kesejukan.

Selepas habis mendengar khutbah Aidiladha, aku bergegas bangun dan memulakan tugas aku, siap sedia kamera ditangan aku mengambil gambar DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al Haj.

Sultan Selangor ketika itu sedang bersalaman dengan jemaah masjid yang mengambil kesempatan bersalam dengan DYMM Tuanku.Turut berada disebelah Tuanku adalah Y.A.B Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Selesai sahaja bersalam dan bersantap dengan kesemua wakil-wakil rakyat yang hadir, Tuanku berkenan mencemar duli melihat lembu disembelih.Lebih kurang 20 ekor lembu kelihatan disekitar masjid tersebut.

Kemudian Sultan Selangor berangkat pulang dengan menaiki kereta BMW 7 series berwarna hitam.Aku ingatkan Tuanku nak naik Rolls Roycenya.Manakala Y.A.B Tan Sri Khalid Ibrahim pula sekadar naik Harrier ( yang lama punya ).

Sebelum itu aku ada membuat kerja-kerja gila apabila melihat sendiri kasut DYMM Sultan Selangor.Kasut milik Tuanku kelihatan amat pelik dan ada iras-iras kasut Aladin.Kalau sacretary dia tak ada dekat situ aku kira nak balun saja kasut tuh...Ampun Tuanku!

Dan terakhir sekali selepas DYMM Sultan Selangor berangkat pulang.Aku pun apa lagi mengambil kesempatan terhadap kebebasan Y.A.B Tan Sri Khalid Ibrahim bergambar.Agak cool orangya.

DAULAT TUANKU

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen