Tuesday, November 2, 2010

Kewujudan akaun 'Sultan Yang Setan' di Facebook

Tatkala habis membeli bateri di e-bay aku terus sahaja membuka akaun Facebook aku.Ketika mengecheck notification aku melihat sebuah komen di sebuah ruang perbincangan topik yang pernah aku post di 1Malaysia.

Sebaris link telah dihantar kepada aku dan aku terus sahaja membuka link tersebut.Alangkah terkejutnya aku apabila sebuah akaun bernamakan 'Sultan Yang Setan' dimana gambar kerabat diRaja Johor diletakkan sebagai gambar profilnya.

Aku tak tahu betul ke tak itu kerabat diRaja Sultan Johor tapi tengok iras-iras muka dengan Sultan Johor memang ada.Maka datanglah perasaan ingin tahu aku terhadap siapakah gerangan manusia yang membuka akaun 'Sultan Yang Setan'.

Aku melihat kebawah sedikit dan aku melihat sesuatu ayat yang amat biadap.Tulisannya berbentuk begini ;

Aku keturuanan Laksamana Bentan, pembunuh Sultan Mahmud.FB ini adalah untuk mendedahkan pengkhianatan Sultan terhadap bangsa dan agama. Mereka telah mencemarkan keturunan Syed2 dan Sharifah2

Agak biadap bukan ayat-ayat yang ditulis oleh 'Sultan Yang Setan' itu.Aku pun terus kebawah lagi dan melihat pula berapa ramaikah kawan-kawan 'SYS' ini.Dan melihat 626 kawan sahaja ketika aku lihat sekarang ( 11.38 p.m. ).

Aku melihat caranya mungkin hanya mengconfirmkan kawan-kawan yang dia kenal sahaja.Ini disebabkan jumlahnya yang boleh dikatakan amat sedikit.Dan mengikut pemerhatian aku, manusia yang mengawal akaun tersebut mengetahui yang profilnya menarik perhatian orang ramai.

Dan diantara banyak-banyak kritikan terhadap sultan-sultan/raja di Malaysia terutamanya Sultan Johor.Ini antara kritikan yang agak pedas pernah dipost oleh 'SYS' ini ;

Syaitan Johor sedekah beberapa motor Harley Davidson ke polis, satu soalan Syaitan ini beli motor tu dengan wang sapa? Si Babi perompak serahkan harta rompakan kepada rakyat yang dirompaknya. Mampuslah kau

Itulah tulisan yang agak kurang ajar selama aku melihat akaun 'Sultan Yang Setan' ini.Aku sendiri tidak tahu siapakah manusia ini sebenarnya tetapi aku pasti yang manusia ini bukan berada di Malaysia.

Ini disebabkan melihatkan beberapa post 'SYS' ini seperti berada diluar negara. Aku harap supaya pihak yang bertanggungjawab segera melaporkan kepada pihak polis untuk diambil tindakan terhadap manusia ini yang memburukan insitusi diraja.

Aku tiada masa untuk membuat laporan polis.Kalau malas nak buat laporan polis pun silakan sebar-sebarkan supaya ada hero-hero yang 'PERKASA' akan membuat laporan polis.

Daulat Tuanku!

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen