Monday, January 4, 2010

Translate bahasa

Hehehe...Seperti yang anda tahu aku ini tak fasih sangat berbahasa dan hanya tahu baca dan fahami sahaja.Kalau nak ditranslatekan memang rosak macam ada post yang lepas dalam bahasa Inggeris.

Kadang-kadang ada lagu dalam barat ditranslatekan ke Bahasa Malaysia dan lagu itu masih sedap didengar.Tetapi kadang-kadang pentranslate ini pun tak betul juga perkataan seperti disebuah filem tentang Airdrop dan pentranslate itu tulis "titisan udara".

Jadi disini aku nak translate sikit lagu yang aku suka untuk ditranslatekan tetapi kalau salah janganlah marah aku.Dan secara tak langsung memang merapu tu pun kalau aku faham kalau tak aku hentam saja.

James Blunt : You're beautiful

My live is brilliant
Hidup saya cemerlang
My love is pure
Cinta saya murni
I saw an angel
Saya nampak malaikat
Of that i'm sure
Itu saya yakin
She was with another man
Dia bersama lelaki lain
But I won't lose no sleep on that
Tetapi saya tidak akan melepaskan dia
'Cause I've got a plan
Kerana saya mempunyai rancangan

You're beautiful. You're beautiful
Kau cantik. Kau cantik
You're beautiful, it's true
Kau cantik, ia benar
I saw your face in crowded place
Aku nampak muka kau di tempat yang sesak
And i don't know what to do
Dan saya tak tahu nak buat apa

Dah-dah jangan dok senyum...Sampai sini sahaja lagu yang aku nak translate tetapi ada lagi satu daripada Lady GaGa iaitu Love Game.Bab Lady GaGa ini paling pakar pentranslatenya adalah Ustaz Ameer ( Shazmer ).

Damn...Dah lewat jadi aku tak dapat la translate lagu ini tapi kalau nak tengok yang translatenya juga boleh lah hubungi Ustaz Ameer malangnya beliau berada di VI main pancaragam agaknya.Kalau ada masa lagi nanti aku translatekan...

Kepada semua orang selamat kembali ke alam persekolahan dan kepada Ustaz Ameer ada sedikit pesanan itupun kalau kau baca.Harap-harap Ustaz jangan jadi gay dekat Victoria Institution kerana tak ada perempuan.Maaf....

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen