Sunday, December 20, 2009

Tidur

Tidur!!! Sesetengah orang hobinya tidur kerana mungkin boleh mencapai mimpi-mimpi seperti dapat naik Bentley ataupun Hummer.Tapi bagi aku tidur bagaikan mati di malam hari dan bangkit di awal pagi.

Waktu paling best tidur bagi aku waktu malamlah kerana tak ada apa-apa nak buat.Nak tengok TV tak ada cerita best.Nak main game pula tak ada member jadi tidurlah seseorang itu.Aku normal tidur lebih kurang jam 12 tengah malam dan keatas dan bangkit tidur tak tentu.

Tak kira sekolah atau tidak belum pukul 12 mesti tengah seronok makan ataupun kerja-kerja yang sewaktu dengannya.Kalau tidur awal pun mesti disebabkan makan ubat favourite aku iaitu Medon 500 kerana dapat memengantukkan orang yang makan ubat tersebut.Tambah-tambah kalau makan 2 kapsul memang seronoklah tidur.

Lagi satu waktu yang menyeronokkan bagi aku untuk melelapkan mata adalah waktu malam hujan.Memang Air-Cond tak payah buka kerana kipas dan anginnya memang sejuk bagai berada di Fraser Hill.Waktu itu kalau tidur rasanya gempa bumi pun masih tidur lagi.Alamatnya mati akibat kena hempap dengan syilinglah...

Aku teringat kelmarin malam aku tidur dan mimpi berada di Afghanistan atau Pakistan hadir sidang NATO yang dianggotai Amerika dan member-membernya.Ketika disana aku sendiri tak tahu aku buat apa dekat sana dan ikut tentera Amerika membanteras puak Taliban.

Selepas itu aku pun dibawa balik ke tempat bersidangnya para pemimpin NATO dan aku disuruh pergi berjumpa George W.Bush untuk mengkhabarkan yang puak Taliban telah dihapuskan oleh tentera Amerika.

Aku turun dari sebuah jip tak salah aku Humvee dan pergi ke pintu itu dan ditahan oleh 2 orang tentera Amerika.Tetapi aku menunjukkan pas yang aku kalung di leher aku dan mereka membenarkan aku masuk.Aku tak tahu pas itu apa benda.

Selepas itu aku masuk ke dewan itu dan aku hanya melihat George W.Bush bersembang dengan Presiden Perancis dan juga Silvio Berlusconi iaitu perdana menteri Itali.Kedua-dua mereka itu bersembang duduk bertentangan dengan memakai suit hitam.

Aku pergi disebelah itu dan aku ingin beritahu Bush yang Puak Taliban telah dimusnahkan tetapi agak seram nak cakap jadi aku ambil kertas yang ada di atas meja itu dan aku tulis diatasnya menggunakan pen yang ada di atas itu dan aku tulis " Taliban has been destroyed by US military " dan aku letak dihadapan Bush untuk menyuruh dia baca.

Selepas berhenti bersembang dengan Nicolas Sarkozy sementara Sarkozy bersembang dengan Berlusconi, Bush pula mengambil cermin mata dan membaca kertas yang aku tulis itu.Dia pun membacalah tulisan aku yang bersambung dan dia memandang kearah aku dan tersenyum sambil menepuk-nepuk belakang badan aku.

"Heyy...Bangun dah lewat dah ni" kata mak aku jadi terhentilah mimpi aku berjumpa dengan pemimpin-pemimpin dunia itu.Nasib baik dan ditepuk-tepuk oleh Bush kalau tak habislah mimpi aku tu.

Ada juga orang mimpi jadi peserta Amazing Race Asia tetapi mimpinya hanya terbantut disitu kerana jam yang dikunci di telefon bimbitnya berdering membuatkan terhenti mimpinya.

Aku pernah tidur lewat sebab tengok bola sepak masa itu ada Champions League jadi aku ikutlah abang-abang aku ke kedai mamak di Aloq Staq itu menonton perlawanan UEFA Champions League.Masa itu pula malam raya jadi pukul 5 pagi baru balik dari tonton bolasepak jadi hanya tidur 2 jam saja kerana terpaksa sembahyang raya.

Tidur paling lewat sebenarnya tak tidur sampai pukul 9 pagi.Ceritanya apabila sepupu-sepupu aku mula berhimpun di rumah aku jadi disitu bermulah permainan paling seronok pada jam 1.00 pagi.

Ia disebabkan abang aku ajak main League bola Sepak yang dipanggil Piala Berus Gigi.Ia dinamakan oleh sepupu aku dari Perlis atau kalau lihat gambar profile aku yang paling atas sekali.

Ketika itu ada 8 orang iaitu abang aku dua orang dan sepupu aku 5 orang jadi cukuplah 8 orang untuk main Piala Berus Gigi.Kesemua turun ke bawah dan ingin mulakan permainan dengan membuka PS2 dan ingin bermain FIFA.

Tetapi aku membangkang dan berkata nak main Winning Eleven tetapi ada sedikit percanggahan berlaku dengan abang aku dan menyebabkan para peserta terpaksa mengundi dan seorang sepupu aku tidak dibenarkan mengundi disebabkan mungkin berlakunya seri.

Tetapi kesemua pemain mengundi untuk bermain FIFA ini menyebabkan majoriti 7-1 dan terpaksalah bermain FIFA.Tetapi aku tiada masalah bermain FIFA mahupun Winning Eleven kerana kedua-duanya aku cekap bermain tetapi kalau main Winning Eleven ini mungkin aku ada kelebihan sebab abang aku tak berapa pandai main Winning Eleven.

Antara 8 pasukan itu aku memilih Juventus manakala abang memilih Chelsea dan MU.Sepupu aku yang lain memilih Arsenal,Liverpool,AC,Real Madrid dan Barcelona.Mencabut undi untuk menentukan untuk memasuki kumpulan Angau atau Ba....

Kumpulan ini dipendekkan kepada kumpulan A dan B jadi aku terpaksa masuk ke dalam kumpulan sambil MU masuk bersama Arsenal dan Barca.Manakala yang lain-lain memasuki kumpulan B.

Sebelum bermain itu diberi masa lebih kurang 15 minit untuk ke dapur membuat apa-apa perkara yang mengkhusyukkan permainan seperti kacang ataupun Kuaci.Ada juga masak maggi dan membancuh Nescafe dan kopi.

Ada sedikit percanggahan ketika ingin bermain apabila sepupu aku yang menggunakan Liverpool ini ingin bermain dengan masa permainan yang singkat manakala abang aku ingin bermain dengan masa yang panjang tetapi dapat diselesaikan dengan cara yang baik.

Ada dua orang sepupu aku yang agak power bermain bola sepak oleh kerana kepoweran beliau untuk membuat hantaran dari tepi ke kotak penalti dan terus menjaringkan gol.Manakala seorang lagi ini kalau di Winning Eleven kalau dapat sepakan sudut mesti dia skor terus dari hujung padang kerana beliau pandai membuat Banana Kick.

Terus bermain dan aku memenangi 2 perlawanan dan satu seri jadi dengan tujuh mata dapatlah bermain ke pusingan seterusnya apabila orang yang mendapat tempat pertama dan kedua dapat mara ke pusingan seterusnya.

Jadi dari 8 orang berkurang ke 4 orang dan aku terpaksa menentang abang aku sendiri selepas undian didapati aku terpaksa melawan beliau.Tetapi terpaksa melalui masa tambahan apabila kedudukan terikat 1-1 dan ketika itulah aku menjaringkan gol dan kedudukan menjadi 2-1.Abang aku ini dari tengah padang dia boleh shoot dan terus masuk gol ini kerana ketika itu penjaga gol selalunya kehadapan.

Selepas menang dengan abang aku ini aku terpaksa menentang sepupu aku yang pandai buat Banana Kick atau dalam gambar profile aku yang atas sekali dan ketika itu aku dan dia memang begitu sengit kerana kebanyakkan perlawanan aku bersama dia selalunya terpaksa ke sepakan penalti.

Main sampai minit ke 80 masih kedudukan 0-0 dan ini membuatkan aku berusaha keras dan mengsetkan player aku untuk membuat serangan jadi hanya dua orang sahaja yang berada di belakang dan ketika itulah lawan aku mengambil kesempatan menyerang.Jadi aku pun kalah 1-0 ditangannya.Suasana pun agak riuh rendah.

Perlawanan habis lebih kurang jam 6.00 pagi jadi aku pun terus naik atas dan bermain laptop.Ketika itu blog ini belum wujud lagi tetapi aku masih tidak berpuas hati kerana tidak berjaya memenangi perlawanan pada malam itu.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen