Thursday, December 31, 2009

Selamat tinggal 2009.....

Hehehe...Selepas tiga artikel berturut-turut dok kutuk Israel hari ini pula ingin berehat sedikit.31 Disember ini adalah hari terakhir bagi tahun 2009 dan tahun depan adalah keesokan harinya yang akan hadir lebih kurang 12 jam dari skrg.

Kepada member-member aku yang pergi Orientasi dekat SMKSeafield relax la walaupun berlainan kelas dan dikelilingi bangsa-bangsa bukan bumiputera.Kitakan 1Malaysia.

Sebelum menyambut tahun baru agak menyedihkan bagi rakyat Indonesia kerana bekas presiden mereka bernama Abdurrahman Wahid ( aku tulis pada post yang lalu ) telah meninggal dunia.Aku ingatkan kawan baiknya dari Malaysia akan pergi ziarah tapi sekadar mengucap takziah di blognya.

Tetapi nampaknya aku lihat di Utusan Malaysia menyatakan yang Datuk Jamil Khir Baharom iaitu Menteri di JPM adalah wakil rasmi Malaysia ke pengebumian Gus Dur ini.Takziah buat keluarga Gus Dur.

Esok secara tak langsung kita akan memasuki tahun 2010 jadi kita akan menyambut tahun baru dengan ke sekolah menengah yang agak dekat dengan rumah aku.

Tadi pagi aku pergi sekolah memang agak susah nak bangun sebab tiap-tiap hari bangun lewat tiba-tiba hari ini kena bangun awal pergi sekolah.Ayah aku pun geraklah aku dan bangun terus mandi lalu minum air seteguk dan terus ke sekolah.

Dekat sekolah itu agak lewat sampai walaubagaimanapun aku tetap seperti biasa dan terpaksa berasak-asak tapi aku relax saja.Aku datang sorang-sorang jadi mak aku tak payah datang untuk taklimat itu ( saja tak nak kasi mak datang ).

Nak ambil buku pun gila lama kena tunggu jadi aku ambil jalan pintas dengan lepak dengan member-member aku dekat tepi tu la.Hehehe...Dah la panas kena buat macam-macam kerja pula tu.

Masa dah habis buat kerja tu kena beli buku pula aku tengok kena beratur gila panjang jadi aku guna falsafah aku seperti yang aku cakap kalau nak ambil gambar dengan Harrison Ford mahupun Aishwarya Rai.

Post kali ini memang tak panjang sebab aku pun dah tak larat nak tulis panjang-panjang.Jadi malam ini nak sambut new year dekat mana??? Kalau tak ada duit nak pergi tengok bunga apa ada kejadian neutral iaitu Gerhana Bulan jadi bolehlah mencerap ramai-ramai pukul 2.30 pagi nanti.

Akhir kata, Selamat Tinggal 2009 dan Selamat Datang 2010.Buat azam baru ( tak der kena mengena dengan Fahim Azzam ) dan bak kata Wahid "Kurangkan Kontroversi tingkatkan Prestasi ".

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen