Wednesday, December 9, 2009

Raya Korban

Walaupun sudah terlewat tetapi tak salah untuk aku mengucapkan Selamat Hari Raya Eiduladhla.Aku sebenarnya nak tulis artikel tetapi disebabkan tidak sempat kerana kapal terbang menunggu aku di Subang Airport jadi aku pun terpaksalah balik dengan sedihnya kerana tidak dapat menulis artikel.

Mak aku sebenarnya tak nak balik sebab abang aku ada exam Sijil Pelajaran Malaysia tetapi akhirnya beliau balik juga ke kampung halaman.Bagi aku raya korban di Perlis atau Kedah memang agak meriah kerana dapat melihat lembu tumbang.Tapi tak semeriah masyarakat Kelantan yang menyambut hari raya korban dengan begitu meriah.

Pagi raya seperti biasa orang ramai pergi sembahyang raya yang diadakan setahun dua kali saja tapi aku tak pergi sebab jaga anak buah aku yang baru 2 bulan.Aku suruh dia letak nama Aidilfitri sebab dia lahir sehari belum raya.Pada 19 September 2009 kalau digunakan angka seperti 19/09/'09.

Keesokan harinya bapanya membuat Aqiqah untuk anaknya yang tersayang yang diberikan nama Rayyan.Aku senang saja panggil anak buah aku tu cuma panggil Ray ja.Sedap gak tapi sekarang sudah ramai orang letak nama anak Rayyan.Lagi satu Danish bagi budak lelaki la.

Selepas dibuat Aqiqah dan tahlil terus aku makan nasi yang berlaukkan daging.Tapi lama kelamaan rasa jemu juga makan daging.Nak beli ikan mahal pula jadi terpaksalah makan daging.Paling aku suka makan ialah perut lembu yang dililit di sebatang kayu lalu dibakar.Nikmat tidak terhinggalah kalau makan perut itu.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen