Friday, December 25, 2009

Malaysia Hampir Lingkup angkara Yahudi

Sebelum meneruskan artikel ini aku ingin sekali mengucapkan Selamat Hari Krismas kepada semua penganut agama Krisian.Kalau dengan Krismas memang tak dapat dipisahkan dengan Santa Claus yang berjanggut putih itu.

Lagi satu lagu yang selalu kedengaran di shopping complex sekitar Kuala Lumpur iaitu Jingle Bell dan lagu-lagu sewaktu dengannya.Shopping complex pun banyak buat sale waktu-waktu begini jadi nak membeli belah pun boleh walaupun kita Melayu kerana kitakan 1Malaysia.

Sudah selesai bab yang pertama aku nak mengutuk Amerika dan Israel kerana agak rindu kerana lama dah tak maki hamun Yahudi ini.Maklumlah hobi begini boleh dapat pahala tau mengutuk Yahudi dan menegakkan Islam.

Masih ingat satu artikel yang bertajuk Islam vs Yahu-D ??? " Dermawan dan penyagak matawang, George Soros ialah Yahudi.Dia menderma AS$ 4 billion untuk ahli Sains dan Universiti serata dunia ''

Itulah ayat yang dipetik dari artikel Islam vs Yahu-D pada beberapa 15 Januari 2009.Jadi pada hari ini kita akan ceritakan tentang manusia yang bernama George Soros yang beragama Yahudi ini.

Mari kita mengenali lelaki Yahudi ini, Soros dilahirkan di Budapest, Hungary.Nama asal Soros adalah Schwartz Gyorgy tetapi ditukarkan apabila berlakunya tindak balas anti-semiti atau Yahudi dan menukarkan namanya Kepada George Soros.

Beliau pernah menjadi tahanan perang apabila pemerintah kuku besi Jerman yang bernama Adolf Hitler telah menakluki Hungary.Kini lelaki ini menjadi pengerusi Soros Fund Management dan Soros kini menjadi orang ke-29 terkaya di dunia oleh mengikut Forbes dengan anggaran harta Soros yang bernilai Rm 44.2 billion.

Kisahnya begini, pada tahun 1997 US telah menghantar seorang lelaki Yahudi ini ke Asia Tenggara untuk menjadikan Asia Tenggara ini sebagai negara-negara dibawah telunjuk Amerika kerana pada waktu itu US tiada pemimpin yang berhaluan ke mereka.

Yang ada hanya negara Singapura sebagai agen kuat Amerika di Asia Tenggara.Mereka menggangap sebagai Asia Tenggara ini sebagai satu blok yang berpontensi yang akan membangun dengan sendirinya.

Kerja orang ke-29 terkaya di dunia ini adalah menjatuhkan kesemua pemimpin di Asia Tenggara kecuali Singapura kerana mereka member baik Amerika jadi tak perlu untuk membuat kacau di sana.

Tekniknya begini, beliau membawa masuk sejumlah wang melalui Rashid Hussein Bank atau RHB Bank.Dan Soros ini mengikrarkan wangnya untuk melabur di Malaysia.Tetapi dalam diam beliau bermain dengan saham Malaysia.

Begini tekniknya, ini adalah contoh untuk memudah pembaca dan ini dipetik dari sebuah blog :

SEJUK,HANGAT,PANAS,PEMELUWAPAN dan HUJAN

Kelakar pula bila saya baca kembali tajuk di atas. Maafkan saya pakar istilah bahasa dan ahli akademik, saya cuma mahu cuba menulis dalam bahasa mudah tentang situasi ekonomi yang cold, warm, hot, bubbles dan rain. Sekiranya ada istilah yang lebih tepat dalam Bahasa Melayu, sila perbetulkan saya.

Keadaan dan perkembangan ekonomi adalah sama seperti tajuk di atas. Baik dulu, kini dan selamanya, ia pasti dan akan berlaku sebegitu jua. Cuma yang berbeza adalah watak-watak di dalam situasi ekonomi tersebut.

Ekonomi yang sejuk adalah ekonomi yang tidak baik. Anda bayangkan musim winter. Ia menyukarkan pergerakan. Binatang berhibernasi.

Ekonomi yang hangat adalah ekonomi yang paling baik. Ia tidak berapa sejuk. Ia juga tidak berapa panas. Semua orang seronok. Angin sepoi-sepoi bahasa. Hawa yang selesa.

Ekonomi yang panas pula adalah ekonomi yang kurang baik. Walaupun cuaca panas, tetapi proses hidrasi juga berlalu dengan pantas. Nak bersukan pun tidak selesa. Siapa suka main bola sepak tengah hari buta?

Ekonomi yang meluwap pula adalah ekonomi yang sudah ke penghujung. Bahaya sudah menanti. Ini kes hidrasi yang tidak terkawal. Orang jadi tidak tentu arah. Panasnya sudah maksimum sehingga air membentuk buih wap.

Ekonomi yang hujan adalah ekonomi yang merudum. Semua orang mahu berlindung. Bayangkan dalam satu padang bola terbuka, hanya VVIP dan beberapa kerat yang lain sahaja yang dapat menyelit dalam khemah utama apabila hujan turun dengan tiba-tiba.

Analoginya begini. Kita ambil buah kelapa sebagai contoh. Perniagaan kelapa di daerah Semua Boleh.

Satu hari, bekalan buah kelapa terlalu banyak. Tetapi tiada permintaan. Permintaan yang biasa adalah datang dari penggemar masak lomak pedas cili api dan gulai utara. Pembekal kelapa pening kepala. Peladang kelapa pun pening kepala. Peraih kelapa pun pening kepala. Apa la nak jadi dengan perniagaan kelapa. Akhirnya, ramai bungkus, kena saman hutang dan buka perniagaan lain. [Cold]

Pada saat orang tidak mahukan kelapa, tiba-tiba ada yang mula memborong kelapa secara senyap. Dia beli kelapa sikit-sikit. Tak naik lori. Tapi naik van buruk. Justeru, tidak ada siapa yang tahu lambakan kelapa itu sudah pun dibeli. Pembekal, peraih dan peladang yang masih kekal dalam perniagaan mula tersenyum. Mereka tahu ada beberapa orang mula membeli sikit-sikit tetapi konsisten. Mereka tidak tahu kenapa tetapi apa mereka peduli, yang penting kelapa mereka terjual walaupun dengan harga murah. [Cold reduce]

Tidak lama kemudian, kelapa semakin mempunyai permintaan. Oh, musim kahwin sudah sampai. Kerisik banyak nak guna, nak buat rendang. Pembekal, peraih dan peladang kelapa mula naikkan harga. Permintaan sudah ada. Beberapa orang yang membeli kelapa sedikit dan konsisten itu tadi pun mula menjual kelapa kepada orang ramai. Pelaburannya mula menampakkan hasil. [Warm]

Harga kelapa semakin mahal. Pelabur kelapa pula sudah mula beli beberapa lori 3 tan dan sudah pakai Mercedes baru. Ramai pula yang bekerja dengan pelabur kelapa. Dan semakin ramai berminat untuk membuka perniagaan kelapa. Santan Kelapa Enterprise. Kelapa Muda & Kawan-Kawan. Kelapa Emas Sdn Bhd. Koperasi Kelapa Hijau. DeCoco Network. Semua Kelapa Bhd. Mana tidaknya, bulan puasa sudah hampir. [Hot]

Abu, seorang pengusaha nenas cemburu melihat kawan-kawan yang berniaga kelapa mula bertukar kereta baru. Dia pun mahu join sekali. Harga kelapa parut sudah berharga RM 2.50 sebiji. Raya pun sudah dekat. Siapa mahu makan nenas waktu raya? Dia pun mula tanam kelapa, daftar syarikat kelapa, pinjam duit sana sini untuk bukak kedai, tanam kelapa, beli kelapa dan sebagainya. Kini, Abu Kelapa sudah datang. Lupakan Abu Nenas yang lama. [Bubble]
Rupanya bukan Abu sahaja yang sebegitu. Mereka yang tidak pernah tahu menahu pasal kelapa pun mula minat nak berbisnes kelapa. Minah, Sally, Samad, Raju, Chin, Chau, Sam, Dol semuanya berminat nak berbisnes kelapa. Siapa tidak meleleh tengok Din Loklak sudah kaya raya dengan jual kelapa sahaja. Harga kelapa parut mencecah RM 4.00 sebiji pun mereka yakin ada pembeli. [Bubble]

Lantas mereka mula memborong kelapa sebanyak mungkin. Duit Tabung Haji keluar. Duit bawah bantal keluar. Duit dalam bank keluar. Pinjam duit lagi. Yang penting mereka semua mahu jadi penjual kelapa! Kalau Din LokLak boleh kaya raya kenapa tidak mereka? Mereka pun nak jadi pembekal, peraih dan pelabur kelapa. [Bubble]

Hari ini dilaporkan RM 5 sebiji kelapa parut! Mereka mula mencongak keuntungan. “Kalau boleh naik RM 10 sebiji ni.” “Kalau naik sampai RM 15 sebiji …” Pakcik Kayo! [Bubble]

Mereka dengar pula cerita orang kampung yang Penghulu Daerah Semua Boleh akan mewajibkan semua rumah masak rendang, bubur, masak lomak pedas dan gulai utara dan air kelapa segar sahaja untuk hidangan hari Raya. Wow! Ini sudah bagus. [Bubble]

Nak dijadikan cerita, pegawai kesihatan datang ke daerah mereka dan memberitahu jangan makan santan banyak sangat. Berminyak. Berlemak. Ada Kolestrol. Nanti sakit. Jagalah kesihatan. [Black Cloud]

Busted! Harga kelapa turun mendadak. Semua orang mahu jual kelapa yang mereka miliki. Tetapi pada waktu itu semua orang memiliki kelapa dengan harga yang tinggi. Lalu harga semakin rendah. RM 4. RM 2.50. RM 1.70. RM 1.20. RM 0.70 RM 0.35 … ! Ramai orang bankrap sebab berhutang. Syarikat terpaksa buang pekerja. Ramai orang mula menganggur. [Rain]

Tapi Din LokLak selamat. Sebab dia mula memborong kelapa dari RM 0.05 sebiji dan mula berhenti memborong apabila harga mencecah RM 2.00 sebiji. Dan dia menjual dan menghabiskan semua stok kelapa semasa harga kelapa mencecah RM 5.70 beberapa hari lepas.

… Tiada siapa peduli kelapa … … … Bekalan kelapa semakin banyak … Syarikat Kelapa Din LokLak mula mencari bekalan semula .[Cold]

Ini adalah cara yang paling senang untuk aku ceritakan kerana semua orang tahu yang kita tidak belajar sangat tentang ekonomi.Artikel ini dipetik dari blog seorang pakar kewangan http://www.pakdi.my/
Orang-orang yang terlibat dalam krisis ini adalah rakyat Malaysia iaitu Minah,Sally,Samad........dan George Soros adalah syarikat kelapa Din LokLak ( dalam Bahasa Utara ada makna tu ) yang telah melakukan krisis ini.

Akibatnya orang-orang awam seperti Sally,Chin dan Chau telah mengalami kerugian jadi mereka begitu marah dan kerajaan Malaysia pada waktu itu juga panik angkara seorang lelaki bernama George Soros ini.
Akibatnya Minah,Sally,Rajudan rakan mereka telah memberontak kerana ketiadaan wang kerana kesemua wang yang mereka ada mereka pakai untuk membuka perniagaan ini dan mereka melakukan demonstrasi.

Seluruh kerajaan di sekitar Asia Tenggara hampir rosak angkara lelaki Yahudi ini dan pemimpin Indonesia ketika itu Bacharuddin Jusuf Habibie telah digulingkan dan naiklah seorang lelaki buta ( sebelah mata ) iaitu Abdurrahman Wahid atau lebih senang dipanggil Gus Dur ( jangan panggil aku Gus Dur )

Fidel V.Ramos Presiden Filiphina waktu itu juga telah jatuh angkara lelaki ini dan Fidel V.Ramos ini telah digantikan dengan seorang pelakon yang pernah melakonkan lebih dari 100 filem sepanjang kariernya iaitu Joseph Estrada ( bukan Cascada ).
Pemimpin Thailand yang bernama Jeneral Chavalit Yongchaiyudh juga jatuh angkara krisis kewangan Asia ini yang menyaksikan seorang lelaki Siam bernama Chuan Leekpai telah menggantikan jawatan perdana menteri Thailand.
Bagaimana pula dengan Malaysia? Adakah pemimpin Malaysia berjaya digulingkan? Jawapannya tidak.
Kesemua pemimpin diatas yang telah digulingkan menjawat jawatan nombor satu tetapi di Malaysia timbalan perdana menteri telah digulingkan oleh perdana menteri atas sebab tuduhan liwat.Kalau tidak RAHM(A)N itu tidak adalah Tun Abdullah.

Jadi kehebatan Tun Dr Mahathir bin Mohammad yang baru-baru ini memenangi anugerah nobel keamanan telah menyerlah apabila tidak digulingkan dari jawatan perdana menteri seperti rakan-rakan sejawatnya dari negara lain.
Amerika telah berjaya membawa agen mereka kejawatan tertinggi seperti Gus Dur,Estrada dan juga Chavalit.Malangnya Gus Dur digulingkan kerana menipu Amerika ( hahaha...Orang buta boleh tipu Amerika ).

Malaysia tidak berjaya oleh kerana itu agen Amerika di Malaysia kini telah menjadi lawan dan belum habis berhenti untuk menggapai angan-angannya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.
Kebijaksanaan mantan perdana menteri yang aku dan rakyat Malaysia sanjungi telah menjatuhkan gerakan Malaysia dibawah pentadbiran Amerika Syarikat dengan bantuan agennya disini.

Apa jadi di Malaysia akibat krisis itu, pelbagai perkara buruk berlaku hinggakan Mahathir Mohammad bersemuka dengan George Soros membincangkan tentang krisis tersebut dan menyatakan beliau bukan anti-semiti ( Yahudi ) tetapi ingin menjaga maruah saudaranya di Palestin yang ditindas tetapi aku anti-Yahudi.
Semua negara-negara yang jatuh ini telah menjadi negara di bawah telunjuk tetapi kesemua pemimpin ini tidak bertahan lama apabila pemimpin Thai,Filiphina dan Indonesia meninggalkan jawatannya pada tahun 2001.

PM Thailand menduduki jawatan pada tahun 1997 manakala Estrada menjadi presiden Filiphina dan tahun 1998 sementara Abdurrahman Wahid pula menjadi presiden Indonesia pada tahun 1999 dan kesemua mereka meninggalkan kerusi jawatan tertinggi negara pada tahun 2001.Paling kesian Gus Dur kerana hanya sempat duduk 2 tahun saja kerusi tertinggi negara ( rasanya tak panas kerusi tu ).

Malaysia pula pemimpinnya menduduki sebuah tempat yang agak gelap dan saiz tempat tinggalnya lebih 5 x 4 dan keluar pada tahun 2004 dan kini menjadi seorang yang berjaya ( seronok dapat duduk sana lama dari member-membernya )

Kesemua pemimpin yang berjaya itu ketika pentadbirannya meminjam wang untuk memulihkan krisis ekonomi yang melanda mereka dengan International Monetary Fund ataupun lebih senang dipanggil IMF.

IMF ini ibarat Ah Long antarabangsa dan bos IMF ini pula adalah Paul Wolfowitz seorang lelaki Yahudi yang berjaya dan mereka ini jika tak bayar mereka bukan nak rantai negara itu tetapi mereka akan minta kedaulatan negara itu dan beri kepada US.
Itulah teknik-teknik yang dilakukan oleh US untuk kepentingan mereka sahaja.South East Asia ( SEA ) ini boleh jadi kuasa hebat jadi mereka ingin mengagalkan usaha itu dengan tindakan yang dilakukan oleh utusan mereka ke SEA iaitu George Soros.Blok di tempat lain seperti
arab,China,Russia dan negara-negara lain telah menjadi pemimpin bawah telunjuk US tetapi Malaysia sahajalah tidak berjaya ketika pelan itu berlangsung.
Gambar pertama mengisahkan Mahathir bertemu dengan George Soros manakala gambar kedua menunjukkan Gus Dur berjumpa dengan Presiden Bill Clinton manakala gambar seterusnya Joseph Estrada juga bertemu dengan Clinton terakhir Gus Dur bertemu dengan penyagak yang merosakkan ekonomi.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen