Friday, October 9, 2009

Mabuk

Semalam, lebih kurang jam 11.00 aku keluar makan ke Damansara.Keluar lewat ini antara punca aku tidur lewat dan sebab aku datang lewat ke sekolah.Pergi makan di satu restoran itu bersama keluarga aku.

Ketika tamat menjamah makanan yang dihidangkan.Aku pergi ke kaunter membayar makanan yang dipesan.Selesai membuat pembayaran, aku pun pergi naik kereta dan berlalu pergi.Berjalanlah kereta dengan niat balik ke rumah.

Ketika kenderaan bergerak, aku terlihat sebuah kereta Toyota Camry dihadapan dengan kedudukan statik.Aku pun pelik la dan tanya ayah aku apahal ada kereta dihadapan.Dalam hati mungkin dia mabuk.

Tiba betul-betul disebelah Toyota Camry itu aku nampak depan mata aku yang Camry itu melanggar tiang iklan di situ.Aku berasa kejadian itu berlaku kurang 20 saat sebelum aku berada di sebelah kenderaan itu.

Orang sekeliling melihat dan ada yang menelefon ambulan untuk membuat panggilan kecemasan kepada pemandu tadi.Aku lihat driver yang berbangsa Cina itu masih berada di dalam kereta Toyota Camry miliknya.

Tiada orang di dalamnya melainkan pemandu itu seorang sahaja.Di bahagian depan kereta itu juga berasap akibat pelanggaran tadi.Aku terus tunggu dan seorang lelaki India pergi ke tepi kereta dan membuka pintu kereta Camry itu.

Tujuannya untuk meminta pemandu itu keluar dari kereta kerana takut-takut kereta itu meletup.Ini kerana dari pemerhatian, Airbag kereta itu juga terkeluar dan mengikut sistem kereta, Airbag berfungsi apabila kereta itu berlanggar lebih dar 70km/s.Jadi disini kesimpulannya pemandu itu benar-benar mabuk kerana ketika lelaki India itu sedang mengajak dia keluar dia tidak mahu keluar.

Kereta tidak rosak teruk hanya dibahagian depan sahaja rosak.Orang itu mungkin baru sahaja pergi ke club kerana baju yang dipakainya baju kemeja dan ini bermaksud dia tidak pulang ke rumah lagi.Tapi persoalannya takkan ada orang clubbin' jam 12.00 dan balik jam 1.00???

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen