Thursday, October 15, 2009

Aku pun tak percaya


Siapa yang baca ini pernah minum Coca Cola atau nama manisnya Coke? Kaau sapa yang cakap tak pernah minum itu aku cakap "PEMBOHONG" diulangi "PEMBOHONG!!! tapi mungkin la ada yang tak pernah minum Coca Cola produk pujaan ramai ini.

Coca Cola telah mengeluarkan pelbagai jenis jenama coke seperti Vanilla Coke dan Diet Coke tetapi sebenarnya berpuluh jenis Coke dikeluarkan Coca Cola Orange namun tidak berada di pasaran negara.

Kebanyakkan guru-guru selalu mengingatkan supaya tidak minum air Coke kerana tidak bagus untuk kesihatan tubuh badan kita.Tetapi minuman ini antara minuman nombor 1 negara pada aku dan kawan-kawan aku.

Tetapi hari ini, aku betul-betul tak percaya yang Coca Cola mengandungi Ekstrak Babi.Bukan itu sahaja, Coke juga mempunyai Karbonat yang berlebihan dan asid phoshate yang boleh merapuhkan tulang kita.

Di negara lain, Air Coca Cola mereka lain sedikit dan aku pernah minum Air Coke Jepun yang dibeli di KL.Harganya Rm6.50 tetapi betul-betul asli jika dilihat dari botolnya hinggalah rasanya.Terbukti yang Air Coke Jepun lebih kurang gula dan karbonatnya kurang dari yang berada di negara kita.

Persoalannya kenapa rakyat Malaysia tidak boleh meninggalkan tabiat meminum Coke ini.Buktinya ada pada aku dan mungkin kita dipukau produk Yahudi ini untuk mendermakan sedikit wang kepada Yahudi.
Coke dikatakan juga menghina Allah dengan menulis Tiada Muhammad,Tiada Mekah di tin Coca Cola jika diletakkan dekat cermin menunjukkan tertulis perkataan yang menghina Islam.Selain itu, dikatakan didalam Coke mempunyai 10% campuran arak yang dikilangkan di Malaysia dan Fail itu disimpan di dalam bawah meja laci JAKIM.Tahulah kerajaan Malaysia ini nak untung lebih.


!!!!! Ingat aku tidak menyuruh anda meninggalkan Coke tetapi kalau nak tinggalkan,tinggalkan saja.Bukan untuk merosakkan bisnes murid yang jual coke di sekolah kita...

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen