Tuesday, September 15, 2009

2 kisah di bulan Ramadhan

Kisah1: Tentang seorang lelaki kafir atau namanya Oka bercakap dengan Orang Muslim yang bernama OM ketika dia tengah berwuduk.

Oka : Oikk apahall luu ambikk wuduk?
Om : Sebab tadi terbatal, terkentut!
Oka : Apapasal lu kentut belakang lu basuh kepala,kaki,tangan.
Om : Ntah...Tuhan aku suruh,aku ikut saja.
Oka : Jelas..Luu punya agama tarak benar,arahan yang tuhan lu suruh tak logik.
Om : Kebenaran tidak semestinya logik.
Oka : Apa buktinya??
Om : Nak bukti...Mehh ikut aku...

Encik Om membawa Encik Oka ke sebuah pintu dan menyepit tangannya...Encik OK menjerit kesakitan...

Oka : Ahhh...Tangan gua sakitt laa...Lepass rr....
Om : Haa...Ni la yang aku nak cakap dekat kau, aku sepit tangan kau kenapa mulut kau yang menjerit.Sama juga dengan aku...Bukan semua tak logik tu maksud tak benar......

Kisah ke-2 : Encik Om tengah bersembang di sebuah kedai mamak bersama Encik Oka.

Oka : Luu punya tuhan tarakk adil la.
Om : Apahal??
Oka : Sebabnya, lu cakap kalau manusia buat jahat maksud api neraka dengan setan, setan relax saja dalam api neraka cuma manusia saja sakit...
OM : Kenapa pulak?
Oka : Luu cakap setan buat daripada api jadi talakk sakit sebab dia dalam neraka jugak api, manusia buat dari tanah mestilah hangus terbakar.Setan talak sakit...
Om : Manaboleh!! tuhan aku cakap semua kena bakar api neraka...
Oka : Luu caya la sama lu punya tuhan!! tarakk betull lu punya tuhan manyak tipu...

Om relax saja pergi ke toilet untuk basuh tangan.Dan dia berjalan dan terserempak dengan tanah lalu diambilnya dan membaling tanah untuk kedahi Encik Oka.Encik Oka meraung kesakitan.

Oka : Cilakoi lu...Nak hare...Lu baling tanah sama gua...Wa mau sue luu...Esok luu dapat surat dari wa punya lawyer.
Om : Hahhaa...Aku takot laa dengan lawyer kau...

Ketika di mahkamah...

Tuan Hakim : Mengapa kamu membaling plaintif dengan tanah.
Om : Maaf tuan hakim, saya nak buktikan apa yang saya kata adalah benar.
Tuan Hakim : Apa yang dia cakap?
Om : Dia cakap yang ketika didalam api neraka manusia terseksa dan syaitan hanya biasa sahaja.
Tuan Hakim : Apa masalah kamu?
Om : Saya nak buktikan yang manusia yang diperbuat dari tanah juga akan sakit kalau kena tanah, dan begitu juga syaitan.
Tuan Hakim : Ooo...Macam tu, sekarang kesalahan kamu adalah mencederakan plaintif, jadi kamu dikehendaki membayar denda Rm300 kepada pihak polis dan Rm500 ke plaintif atas kecederaannya.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen