Tuesday, August 11, 2009

SAMBUNG LAGii...

API

" Api akan membakar semua, api ini terpadam di Lembah Berehut, ramai mendapat azab daari api ini, api ini akan membakar dan memusnahkan manusia mahupun harta milik mereka, api akan terus meliputi bumi selama lapan hari bagaikan awan dan angin, malam akan menjadi lebih bahang dari siang. Api akan menjulang dari atas kepala manusia hinggalah ke langit yang paling tinggi, dan akan berlaku bunyi yang terlalu bising di antara langit dan bumi bagaikan guruh."

Awal tahun 90-an. Iraq dan Kuwait telah bersengketa hinggakan tercetusnya perang.Perang ini juga melibatkan Amerika.Perang Teluk pertama ini memang sama seperti dinyatakan oleh hadis.Banyak telaga minyak terbakar...Telaga minyak berehut telah tertutup minyaknya... Dari kebakaran telaga minyak perang ini, keadaan malamnya memang bahang dari siang.Api dari kebakaran telaga minyak ini menjulang tinggi

PENYEMBELIHAN

"Sebelum kemuculan Imam Mahadi, pembunuuhan dan penyembelihan sesama manusia semakin menjadi-jadi dan keadaan menjadi kacau bilau."

Imam Mahadi hanya akan muncul sehingga mereka yang tidak bersalah disembeluh beramai-ramai, dia akan muncul apabila pembunuhan dan penyembelihan ini tidak lagi diterima oleh langit dan bumi.

Dalam peperangan di abad ke 20 ini, tidak kurang 65 juta nyawa melayan, malah sepanjang abad ke 20 ini, hasil dari pertelingkahan politik, tidak kurang dari 180 juta nyawa telah terkorban... Pembunuhan secara beramai-ramai menjadi trend pada perang hari ini.


KEJATUHAN PEMERINTAHAN

" Penduduk Mesir dan Syam akan membunuh raja dan pemerintah mereka" Kata-kata hadis yang diungkap 1400 tahun yang lalu menjadi kenyataan.

Anwar Sadat ( gambar ) pemimpin Mesir dibunuh dalam tahun 1981.Presiden yang memerintah Mesir dari 1970. Pada tahun 1920 Presiden Salehuddin Basher bekas Presiden Syria telah terbunuh pada 1921.Perdana Menteri Syria, Droubi Pasha telah dibunuh, pada tahun 1949.Muhsen Al Barazi yang juga Perdana Menteri Syria telah dibunuh. 1951 Raja Abdullah Jordan telah diunuh. 1982 pemimpin Falangis, Presiden Bashir Gamayel Lubnan dibunuh.Pada 13 Ferbruari ( Hari jadi siapa la tuuhh ) rafik Hairi bekas Perdana Menteri Lubnan dibunuh dengan meletakkan bom di kenderaan yang dinaikinya.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen