Tuesday, March 31, 2009

Kerja...

Kalau dikatakan tentang kerja ini semua ingat nak jadi doktor,jurutera,pilot dan lain-lain.Bila orang cakap nak jadi penyapu sampah dianggap hina dan jika tiada penyapu sampah.Negara pula dihina sebab kita.Penyapu sampah pun berbakti kepada negara juga tau.Kerja pilot ini boleh pergi melancong keluar negara.Itu antara sebabnya dan boleh bawa kapal terbang tetapi jika kemalangan...Pilot yang dipersalahkan.Kalau jadi doktor.Kalau jadi salesman pun sama juga.Kalau dapat pelanggan best tapi bila pelanggan dah lari...Lupikir arr sendiri...Tapi kalau chef menjealouskan aku sebab nampak sedap jadi rasa nak makan jer.Kalau kerja jadi model mesti cantik.Kalau tak cantik kena ban.Orang pun tak nak tengok show dan paling lawak sekali ada model jatuh dekat stage.Malunyerrr...Kalau jadi polis pula kena jujur.Sebab sekarang ni polis sua duit lepas jerr.Tapi kalau kita tak buat salah mana polis nak dapat duit.Jadi polis ni bergantung kepada kita.Sebab kita kena buat salah baru boleh kena saman dan bila kena saman mesti kena bayar duit.Kalau jadi ahli bomba...Agak-agak laa...Kalau jadi DJ radio pulak mesti kena cakap laju-laju dan jangan tersalah cakap sebab kalau salah 1 Malaysia tahu.Kepada sesiapa yang bercita-cita nak menjadi doktor jangan marah tau.Doktor ni kerja dia merawat orang sakit.Kalau semua orang sihat macam mana dia nak dapat duit.Doktor pun mesti doakan orang supaya sakit kalau orang sakit baru dia boleh rawat dan bila boleh rawat jadi boleh dapat duit.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen