Monday, February 2, 2009

Nobody Will Be Soldier!!!

Tiada siapa yg ingin menjadi tentera aku rasa selepas menonton klip video mendera askar2 ini...Sperti dikatakan oleh bekas pesara tntera Malaysia...Jika tentera mlakukan ksalahan hruslah dirujuk kepada org atasan..Bkanya mendera...Aku rasa tiada siapa yg ingin menjadi tentera...Dulu cita2 aku pun nk jadi tntera ( dulu ) kerana kalau mati dngn tntera gerenti msuk syurga tapi skrg dah tkar ambition...Tapi klau tntera lawan dera lagii trukk...Klau komunis srang kerr lagii trukk kena dera...Aku gerenti org yg kena dera tuu kluar tentera hari niee...Aku rasa dia punya cita2 pun bukan nk jdi tntera ttapi utk menyara kluarga...Aku ada seorang Bapa Saudara yg juga pesara tentera...Dia kata " Jngn jadii tntera,Kalau bolehh cari laa kerja laen"Dia niee bkas TUDM.... Dia kata klau nk jdi tntera ada latihan truk2 mlam2 kena duduk dlam ais laa...Gilaa kerr...Tapi dah kata latihan...Tapi klip video tuu salah...Aku tahu x ada sapa yg mahu jadi tntera...Yang nk jdi tntera pun sbab nk pgang snapang tmbak org....Btul x....Jadi jngn jdi tntera...Tapii klau x ada org nk jdi tntera sapa nk jaga Malaysia?????? Lupikirr Arr sndiri...

Say No to Bully...

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen