Friday, February 13, 2009

Malazz...SKS

Aku sebenarya malas nak pergi sekolah esok pagi untuk ganti Tahun Baru Cina.Tapi nak buat macam mana pun kena pergi juga.Ini ada 1 cerita terbaru yang aku nak kasi tahu.



Kringgg..... Loceng berbunyi menandakan waktu rehat.Masa itu pula waktu Sains.Aku dan kawan-kawan aku keluar menuju ke kantin.Aku pun terus beli makanan.Selepas itu aku pun pergi ke port makan.



Semasa itu aku dah lewat sebab cikgu keluar lewat.Aku bersama kawan aku ni pergi la nak duduk makan sedap-sedap.Tengok-tengok dah ada orang duduk.Yang duduk itu perempuan budak darjah 5.



Aku dengan baiknya suruh mereka pindah tempat sebab tempat tu tempat aku makan.Lepas itu diaorang jawab " Kau sapa nak suruh orang pindah-pindah.Niee Mak bapak kau punya kerr " Kawan aku ni pun yang samseng agaknya ni pun katalah " Apa mak bapa,Mak bapak...Ada aku cerita pasal mak bapak kerr".



Aku tersenyum sendiri tengok diorang bergaduh. Budak perempuan tuu pun kata"Apasall,Yang kau nak duduk tempat niee pahall...Niee tempat niee mak bapak kau nyerr kerr" Aku pun sabar-sabarkan kawan aku ni.Tapi dia tetap tak puas hati.



Pastu ada sorang budak perempuan dari kelas sebelah ni yang duduk dekat meja sebelah tu tanya pahall.Aku pun cakap diorang berebut tempat.Akhir sekali Sekali dia pun beralah laa...Duduk laa di kantin tuu...



162 perkataan



Ulasan guru : Banyak salah.Letak noktah sesuka hati.Banyak cakap sampai 160 perkataan.Grammar salah.Guna bahasa English campur melayu atau bahasa rojak.Tak ada tajuk pula tuu...


Cikgu tak mahu bagi markah.

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen