Wednesday, February 11, 2009

Ini Tidak Adil ( Unfair )

Sambil menulis aku terdengar sorakan dan jeritan murid-murid dibawah.Sedangkan aku berada di kelas sambil belajar.Tumpuan untuk belajar aku hilang ke bawah mendengar kata-kata pengacara.Rasa ingin lari menurini tangga pun ada.Tapi apakan daya kami hanya murid biasa.Rasa sedih turut kelihatan.Cerianya Rajin dan seluruh budak tahun 5.Sedihnya murid-murid selebihnya.Sambil termenungku berfikir " apahal aku tak dapat ".Seluruh murid-murid tahun 6 Usaha tidak puas hati dengan guru besar kerana memilih murid-murid kelas 6 Rajin sahaja.

Itulah nasib aku dan kawan-kawanku yang tidak dapat melihat "School Attack" yang dianjurkan oleh TV3 Kids.Dah la masuk tv.Tapi aku tetap tidak puas hati.Sehinggakan kesemuanya mengatakan tidak adil. " Apahall kelas 6 Rajin boleh kita tak boleh?" itu antara kata-kata kawanku...Nasib kami tidak bertuah....Hampir 15 orang menujukkan rasa tidak puas hati itu kedalam kertas.Anda mahu lihat kertas itu???? Ikutilah esok...

Tahukah anda bahawa lelaki bercakap 3000 patah perkataan sehari sedangkan Mak Bedah ( Perempuan ) cakap 7000 patah perkataan sehari( Perempuan suka bergossip kan).

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen