Thursday, February 12, 2009

Cakap Bolehh laa...Kalau duduk sini kau pun sama....

Jiran sebelah aku ni ( Elena ) keseronokkan la kerana dapat main school attack tapi aku dan kawan-kawan aku semua tak puas hati dengan cikgu.Elena cakap boleh la.Kalau boleh tak pergi school attack apahal tak duduk kelas sapu-sampah kerr...Susun kerusi/meja kerr...

Lepas tu, dia cakap dia duduk tengah-tengah panas.Tapi dia tak masuk kelas.Mungkin dia tak nak lepaskan peluang nak main kot...Memang kita tak puas hati.Sebabnya kena kasi adil la.Kalau tak pelajar mengamuk la...Pelajar memang tidak diberi kuasa untuk membuat sesuka hati tetapi kita ingin meluahkan rasa ketidakadilan oleh cikgu.

Dapat ilmu??? Dapat kerja sekolah laa.Dah la tak leh nak tumpukan perhatian.Smua dngr dkat bawah jer...Jealous rr aku dengar diorang jerit " Thank Q school attack". Aku tak dapat turun bawah.Korang dapat masuk TV.Ingat senang ke nak msuk TV.Nak dpat ilmu sekarang pun boleh.

Patutnya bagi kelas darjah 6 la except Rajin sebab diorang kena belajar betul-betul sebabnya UPSR target mereka all A ( 5 A ).Kalau mereka cakap 200 orang aku percaya.Tapi....aku punya fikiran begini.Setiap kelas ada 30 orang.Ada 6 kelas.

30 x 6 = 180 kelas darjah 6
+ =210 murid-murid.
Rajin 30 = 240 murid-murid

Kalau lebih 10 orang tak apa. Setiap kelas mempunyai mestilah lebih daripada 30 orang murid.Takkan setiap kelas cukup-cukup ada 30 murid.Msti ada lebih 30++ betul tak??? Kiraan aku....

35 x 6 = 210 pelajar darjah 5
35 x 7 = 245 pelajar keseluruhan menyertai School Attack

Apa komen Miss Elena???

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan Komen